/Files/images/DSC02567.JPG

«Естетичне виховання учнів в умовах села»

Відповідно до річного плану роботи школи, зроблений аналіз стану реалізації Концепції естетичного виховання учнівської молоді, за якою працює педагогічний колектив у позаурочний час. Під час аналізу встановлено, що педагогічний колектив спрямовує всю свою роботу на виховання свідомого, естетично вихованого громадянина, гуманіста, патріота України. Дана Концепція передбачає ставлення до кожного вихованця як до неповторної особистості, суб’єкта вільного розвитку, визначення його прав, культурного та естетичного розвитку.

Ідеалом виховання є гармонійно розвинена, високоосвічена свідома людина, що наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями розвиненими патріотичними почуттями,, є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку і самовдосконалення.

Перед колективом стоїть завдання - виховати гармонійно розвинену, високоосвічену свідому людину, наділену глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, розвиненими патріотичними почуттями, яка б стала носієм кращих надбань національної та світової культури, була здатна до саморозвитку і самовдосконалення.

Концепції ставить перед педагогічним та батьківським колективом головну мету – розвиток духовної особистості, її інтелектуальної культури, творення гармонійно розвиненої особистості. Над цією проблемою педагогічний колектив працює з дня відкриття школи.

Естетичне виховання є невід’ємною частиною основних предметів навчання, і тому здійснюється на уроках не тільки гуманітарного циклу, а й на кожному уроці, а також в позаурочний час, у діяльності різноманітних гуртків, у шкільних колективах художньої самодіяльності.

Школа не перший рік працює над проблемою формування в учнів загальнолюдських цінностей. Головним напрямком, серцевиною всієї роботи є дитина як найвища цінність суспільства, першооснова збереження генофонду українського народу.

Виховна робота в школі планувалася і проводилась з урахуванням особливостей дитини.

В життя шкільного колективу втілювалася концепція художньо-естетичного виховання. Ось уже п’ять років поспіль в районі проводиться дитячий пісенний фестиваль «Тобі , мій краю, я співаю» , де учні школи мають найвищий рейтинг в районі.

У виховній роботі з учнями класні керівники працюють за такими напрямами:

-« Моя земля – земля моїх батьків", де охоплюються діалекти рідного краю, знайомство з історією свого села, району, зустрічі з героями Великої Вітчизняної війни, героями трудової слави, вшанування ветеранів війни, праці, догляд могил загиблих солдатів, вивчення традицій національної пісенної культури, національного побуту,

- Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу:

За такою тематикою були проведені години класного керівника "Наша дума , наша пісня ", "Я – громадянин незалежної країни", "Без верби і калини нема України", "Народні співаки України", «Село моє, для мене ти єдине», вечір пам’яті до Дня визволення рідної землі від фашистських загарбників "Ніхто не забутий, ніщо не забуте",Вечір-реквієм, факельний хід , присвячений Дню Перемоги над фашистською Німеччиною.

- Утвердження принципів загальнолюдської моралі:

Були проведені диспути, дискусії "Я і моя мораль ", "Закон колективу", "Молодь і сьогодення ", "І на тім рушникові", круглий стіл "Батьки і діти"

- Забезпечення високої художньо-естетичної культури особистості:

Проведення виховних годин "Ой, на Івана та й на Купала",

"Хата моя, біла хата", козацькі забави, шкільні спартакіади і естафети, "А ну-мо, козаки", організовувались випуски шкільної преси, були проведенні предметні тижні.

В школі працює своя кіностудія «Чайка», без якої не обходиться ні одне свято, і яка відображає не тільки життя школи , а й життя всього села. В селі є своя поетеса, з якою тісно співпрацює колектив школи і всю свою виховну роботу будує на власному матеріалі.

Школа живе бурхливим життям. Учні постійно в дії. Тут проводяться різні вечори, конкурси, брейн-ринги, тощо.

Окрасою в селі є сама школа, її естетичний вигляд дивує всіх. Школа потопає в квітах. Чого тут тільки нема: і ставок, і карасі, і віз, і колодяжний журавель і різноманітні гірки, і плетені корзини…

Територія школи постійно озеленюється, тут ростуть різні декоративні та плодові дерева та кущі. Кожен клас слідкує за своєю територією, доглядає її.

А яке цікаве життя б’є у таборі праці та відпочинку. Дітям дуже цікаво тут, бо вони і працюють, і відпочивають. Тут організовується різноманітне дозвілля, подорожі до театрів та музеїв (Ніжина та Чернігова), проводяться ігри, конкурси, встановлюються наметові містечка, вариться каша, запалюється вогнище, вручаються сувеніри.

Особистість учня – мета і результат виховання, і виховна система нашої школи зорієнтована через річний план школи, плани класних керівників, розділи статуту школи на особистість як відправний компонент і кінцевий результат.

Про ефективність виховної роботи в класних колективах можна судити насамперед з таких показників, як становлення особистості, її соціальна активність, моральні якості.

Активність учнів у шкільному житті –прямий і цілеспрямований вплив вихователя на учня. Реалізація здібностей, зростання авторитету старшокласників, творчих можливостей і здібностей проходить через мережу підготовки в класах проведення нестандартних виховних заходів.

Виховна робота Новошляхівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Г.П.Білогруд -заступник директора школи

з виховної роботи Новошляхівська ЗОШ І-ІІІ ст

Кiлькiсть переглядiв: 664

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.